Geraldine Ghinet
  • Cronica literara: Un copil cu suflet de poet
  • 1029
in Recenzii this entry has Niciun comentariu by gera

Pompiliu Comsa
2002, Galati

Zilele trecute m-a onorat cu o vizita la redactie mama tinerei studente Geraldine GHINET de la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor din Iasi, care printre rasuflari sacadate, datorate efortului de a urca strada Movilei sau emotiei, mi-a marturisit ca fiica sa imi este un fel de ruda din Ramnicul Sarat din partea tatalui. Initial am considerat ca fac doar un gest de complezenta fiind partas la lansarea primului ei volum aparut la editura galateana Pax Aura Mundi, condusa de prietenul meu Mircea Ionescu, caruia ii urez la ceas de sarbatoare atat de necesara sanatate. Intre timp am aflat ca Geraldine a luat Premiul pentru poezie la concursul “Tinerii-o, o lume”, cat si pe cel al concursului de scenarii de teatru, organizat de Centrul de Mediere si Securitate Comunitara, dovada a plurivalentei talentului sau. Colega Angela Ribinciuc a mai precizat ca tot tanara poeta debutanta de azi a publicat in Antologia de poezie “Conexiuni” din Sibiu si in revista studenteasca ieseana “FacultatEAA”.

Am citit pe nerasuflate volumul, mai intai din curiozitate, apoi realmente de placere, descoperind in cele 65 de poeme un talent care va mai avea multe de spus in literatura contemporana. Ca si prefatatorul Liviu Antonesei, buna impresie mi s-a confirmat, are o prospetime aparte, un lirism exploziv si mai ales autentic. Tot Domnia Sa remarca abundenta cuvintelor din familia verbului “a frange”, aspect edificator pentru schimbarea de generatii, de altfel perceptibila in diurn. Interesante si pline de sensibilitate sunt si ilustratiile oferite grafic de Aurora Ghinet, mama debutantei care viseaza “Sa ma dizolv in fata ei / In mii de frunze ce isi dezbraca simtirea”. Avem de-a face cu o veritabila familie de artisti, ceea ce nu intalnim in fiecare clipa. Din tot volumul, personal mi-a placut “Poker sub lacrimi”, probabil mai aproape de ce astept pe viitor de la Geraldine Ghinet, dar si “Hora-n abis”.

Sigur, vor exista si carcotasi care dupa lectura vor stramba din nas, mirati de cumintenia unei tinere poete si lipsa aproape totala a tentelor erotice care abunda in textele oferite azi cititorilor. Ii las sa moara de ciuda si-I urez Geraldinei bun venit in marea literatura romana si-n chip de buchet floral ii daruiesc, alaturi de cronica de fata pe care o vom publica in coloanele saptamanalului “Realitatea” si o oferta de colaborare pe o perioada nelimitata la trustul nostru de presa.